środa, 15 kwietnia 2015

"Bajki na 365 dni w roku"

Tytuł: Bajki na 365 dni w roku
Liczba stron: 198
Data wydania: 2014
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Olesiejuk

Moja malutka siostrzenica była bardzo zadowolona gdy podarowałam jej tę książkę. Od razu jej się spodobała. Nie dziwie się. Jest ładnie wydana, w twardej oprawie, mieniąca się kolorami. No i piękne ilustracje. Dla mnie idealne, bajecznie kolorowe, oddające treść.
W książce znajdziemy bajki klasyczne, jak i te mniej znane. Powróciłam do czasów dzieciństwa, wiele z nich przeczytałam (lub mi przeczytano), ale je pamiętam.
Czymś, co wyróżnia tę książkę spośród innych jest podział bajek na części. Sam tytuł mówi "Bajki na 365 w roku" czyli kawałek bajeczki na wieczór. Na każdy dzień jest krótka historyjka. Ma to wzbudzić ciekawość u dzieci. Moim zdaniem "porcje dzienne" są zbyt krótkie, to zaledwie kilka zdań. Z jednej strony to dobre bo maluch będzie czekał z niecierpliwością, z drugiej-w tak krótkiej opowieści niewiele da się opowiedzieć. Nie mówię, że rozwiązanie podziału jest złe, tylko niewystarczająco obszerne.
Jednak z przyjemnością oddawałam się lekturze. Jakie bajki można znaleźć w tej książce? A na przykład "Alibaba i czterdziestu rozbójników", "Alicja w krainie czarów", "Wilk i siedem koziołków" i wiele innych.
Wszystkie podzielone są na dni i miesiące roku, usystematyzowane spisem treści znajdującym się na końcu książki.

2 komentarze:

  1. Witam kupiłam 7 letniej córce tą książkę była zachwycona czytamy ją co wieczór tak było i dziś niestety po bajce "Niesforny Pawełek"córka usiadła i powiedziała że to głupia bajka bo operacja serca to poważna sprawa i nie powinno się opisywać jej w ten sposób.Zgadzam się z 7 letnim dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń