środa, 15 marca 2017

"W poszukiwaniu zera. Matematyczna odyseja do źródła pochodzenia liczb"- Amir D. Aczel

Autor:  Amir D. Aczel
Tytuł: W poszukiwaniu zera. Matematyczna odyseja do źródła pochodzenia liczb
Liczba stron: 232
Data wydania: 17 stycznia 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki


Trochę obawiałam się tej książki, zwłaszcza, że sięgnęłam po nią niejako z obowiązku (z poczuciem, że każda przesłana przez wydawnictwo książka musi być zrecenzowana). Obawa wynikała z tego, że mi z matematyką ( i przedmiotami pokrewnymi) nie jest po drodze. Absolutnie. Dla w szkole nie nie było gorszych lekcji niż te, o których mowa wyżej.
A tymczasem... pozycja niesamowicie mnie zainteresowała. Mocno wciągnęła. Przede wszystkim napisana jest przystępnym językiem. Czyta się jak najlepszą powieść podróżniczą.
Autor opowiada o swoim życiu- jak to się stało, że zainteresował się matematyką. Jego celem stało się odkrycie kiedy po raz pierwszy na świecie wspomniano o liczbie zero. Słowem- w pracę wkłada całe serce.
Z książki wyłania się obraz człowieka, który pasję stawia na pierwszym miejscu.
Jak już wspominałam- książkę przeczytałam z przyjemnością choć zupełnie się tego nie spodziewałam. Ja, "matematyczny ignorant" będę polecać Wam coś, co dotyczy nielubianej dziedziny... Czy to znaczy, że świat się kończy? Jedno jest pewne- naprawdę warto przeczytać tę książkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz