środa, 15 marca 2017

"Zmiłuj się nad nami"- Andrzej- Nowak- Arczewski

Autor: Andrzej Nowak- Arczewski
Tytuł: Zmiłuj się nad nami
Liczba stron: 256
Data wydania: 24 stycznia 2017 r.
Forma: ebook
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Źródło: egzemplarz recenzencki

Po raz kolejny napotkałam książkę trudną. Taką, której recenzję jest mi trudno napisać.
"Zmiłuj się nad nami" to historie z czasów wojny, dzieje małego miasteczka Klimontowa w tym trudnym czasie. O tym wszystkim, co działo się tam w latach 40-tych XX wieku dowiadujemy się z relacji bezpośrednich świadków wydarzeń lub od ich rodzin.
Przeczytamy między innymi o traktowaniu Żydów, o tym jak toczyło się życie po zakończeniu wojny (na przykład o przejmowaniu domów). To ciekawy reportaż, ale i bardzo poruszający.
Przyznam, że chwilami czytałam ze ściśniętym sercem.
Znajdziemy tam też fotografie.
Nie podobała mi się jedna rzecz. Mieszanie przeszłości z teraźniejszością. I choć było to zręczne i od razu można było rozpoznać co jest czym to nic nie poradzę, że tego po prostu nie lubię bo jest to dla mnie zwyczajnie męczące.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz