niedziela, 8 maja 2016

"Pod Wędrownym Aniołem"- Joanna M. Chmielewska

Autor: Joanna Maria Chmieleska
Tytuł: Pod wędrownym aniołem
Liczba stron:  304
Data wydania: 13 stycznia 2016 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo MG
Źródło: egzemplarz recenzencki ( księgarnia Tania Książka)


Jak to jest, że nawet najciekawsze książki czasem ciężko się czyta?
"Pod Wędrownym Aniołem" uważam za udaną lekturę, nie mam poczucia straconego czasu a mimo to na tę książkę poświęciłam bardzo dużo czasu (jak na mnie). 3 dni czytania, już nie wspomnę ile razy zdarzyło mi się przy niej zdrzemnąć ;-).
To druga książka Joanny M. Chmielewskiej, którą miałam okazję przeczytać. Dwie książki- dwa całkowicie różne odczucia, a mimo wszystko- ciekawa lektura.
Recenzowana dziś przeze mnie książka to biografia, ale zapewniam, że czyta się ją jak najlepszą powieść. Autorka w ciekawy sposób łączy opis swoich przeżyć oraz opowiada o pięknie Szklarskiej Poręby, zabytkach i ludziach kultury kiedyś w niej mieszkających. Podąża ich śladem, chce poznać losy.
Joanna wraz z rodziną postanowiła zmienić swoje życie, przeprowadzić się. Rodzina Chmielewskich stawia wszystko na jedną kartę: sprzedają dom, działkę i w nowym miejscu postanawiają zająć się agroturystyką, przyjmować gości.
Zmian w jej życiu było więcej: równocześnie ze sprawami remontowymi, budową autorka zajmuje się również pisaniem swojej pierwszej książki: "Poduszka w różowe słonie".
Każdy z nas widzi zbieżność imienia oraz nazwiska z TĄ Joanną Chmielewską, autorką "Lesia" i innych powieści. Joaasia M. Chmielewska opowiada o tym, jak wielokrotnie mylono te dwie panie. Czytając o wizycie na jej pierwszych targach wprawdzie miałam na twarzy uśmiech jednak drugiej strony czułam rozczarowanie i zmieszanie: jak można nie sprawdzić danych autora, jego powieści. Nie chcę myśleć jak czuła się autorka.
Joannę Chmielewską miałam okazję poznać osobiście. To bardzo sympatyczna osoba, ciekawie opowiada. Do dziś mam w głowie opowieści o Szklarskiej Porębie, o właśnie wydawanej książce ("Pod Wędrownym Aniołem"). Tak sobie myślę: bardzo ciekawe życie ma ta nasza autorka- często mówi się, że losy niektórych ludzi to pomysł na książkę.
Podsumowując- polecam, naprawdę warto sięgnąć po tę książkę.


P.s. Księgarnia Tania Książka obchodzi swoje 10-te urodziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz