czwartek, 26 maja 2016

Trzy w jednym czyli trylogia o Gabrielu: "Piekło Gabriela", "Ekstaza Gabriela", "Pokuta Gabriela"- Sylvain Reynard

Autor: Sylvain Reynard
Tytuł: Piekło Gabriela (t. 1)
Liczba stron: 640
Data wydania: 28 lutego 2013 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki













Autor: Sylvain Reynard
Tytuł: Ekstaza Gabriela (t. 2)
Liczba stron: 464
Data wydania: 2 kwietnia 2013 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki












 Autor: Sylvain Reynard
Tytuł: Pokuta Gabriela (t. 3)
Liczba stron:  560
Data wydania: 24 września 2014 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Muza
Źródło: egzemplarz recenzencki














Nareszcie jestem. Muszę przyznać, że ta trylogia przyblokowała mnie na dość długo. Rzadko się zdarza bym przez tak długi czas nie umieszczała recenzji (długi dla mnie, dla Was to tylko półtora tygodnia). Oczywiście w międzyczasie działo się u mnie wiele ciekawych rzeczy, które skutecznie odciągały mnie od lektury. Cztery dni spędziłam na Warszawskich Targach Książki, ale o tym niedługo.
Wróćmy do recenzji. Książki są ładnie wydane, przyciągają wzrok. Do przeczytania sagi o Gabrielu Emmersonie zachęciła mnie inna powieść Sylvain Reynard. W "Raven" (w powieści, w której można przeczytać moją rekomendację) Gabriel jest bohaterem pobocznym.
Zacznijmy od gatunku. Książki, które są przedmiotem mojej recenzji promuje się jako literaturę erotyczną. Jeśli miałabym się zgodzić z tym twierdzeniem, to powiedziałabym, że jest to bardzo delikatna pozycja. Po takich powieściach spodziewałabym się soczystych opisów, dużego nacisku na sprawy łóżkowe, erotyczne. Trochę się rozczarowałam: napis na okładce głosi: diabelski erotyk, tymczasem tak naprawdę erotyki jest bardzo mało.
Szkoda, że tak się dzieje, bo książki Sylvain Reynard naprawdę interesujące, lecz sprzeczne z moimi oczekiwaniami.
Gabriel Emmerson to mężczyzna doświadczony przez życie, o czym dowiadujemy się w miarę czytania. Na początku poznajemy go jako profesora wymagającego i mocno skupionego na swoich zainteresowaniach. To na jego wykładzie pojawia się studentka Julia. Zbliża ich temat, którym oboje się pasjonują: Dante i Beatrycze. Ich związek nie jest łatwy, czeka ich wiele wyboi, kłopotów. Przede wszystkim przez dłuższy czas nie mogą być razem: na uczelni związek profesora i studentki nie jest dobrze przyjmowany i mimo tego, że darzą się uczuciem (a nie jest to przelotna miłostka, przygoda seksualna). Wstrzymywanie się od bliskich kontaktów, relacji nie ułatwia im życia, przeciwnie- zawiść ludzka jest wielka. Wobec różnego typu oskarżeń prawda o ich uczuciu wychodzi na światło dzienne. Oboje stają przed uczelnianą komisją dyscyplinarną. Gabriel musi podjąć trudną decyzję: uczucie, przyszłość Julii czy jego kariera naukowa. Co zdecyduje mężczyzna i czy nasza bohaterka będzie w stanie się z tym pogodzić?
Tak naprawdę książkę czyta się dosyć szybko (oczywiście, jak się ma czas). Podczas rozmowy na ten temat śmiałam się, że akcję wyznaczają kłótnie pary: godzą się i kłócą, dzielą radości i smutki.
Piękne jest to, że próbują pomagać sobie nawzajem: każde z nich dźwiga brzemię przeszłości. Taka miłość i bezgraniczne zaufanie do siebie powinno być w każdej rodzinie.

1 komentarz:

  1. Dwa pierwsze tomy za mną, został jeszcze trzeci, który od dawna czeka na półce. Czas najwyższy w końcu zabrać się za niego. :)

    OdpowiedzUsuń