wtorek, 8 grudnia 2015

"Ja nie jestem Miriam"- Majgull Axelsson

Autor: Majgull Axelsson
Tytuł: Ja nie jestem Miriam
Liczba stron: 512
Data wydania: 9 września 2015 r.
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo W.A.B
Źródło: współpraca recenzencka (empik.com)


W poprzednich recenzjach wspominałam o popularności skandynawskich kryminałów. Dziś cieszę się, że mogę Wam przedstawić absolutnie wyjątkową opowieść.
W pięknej, lubianej przez wielu Szwecji mieszka Miriam. Jest sympatyczną staruszką- razem z rodziną świętuje osiemdziesiąte piąte urodziny.  Podczas uroczystości staje się coś niecodziennego: Glówna bohaterka mówi: "Ja nie jestem Miriam". Bliscy z przerażeniem zastanawiają się, czy to nie pozątki choroby, demencji. Jaka jest prawda? Czy Miriam zaczyna chorować?
Uchylę rąbka tajemnicy. Otóż po wielu latach tajemnic, skrywania własnej tożsamości Miriam postanawia wyznać rodzinie kim jest. Na swoją powiernicę wybiera wnuczkę Camillę.
Czytelnicy są świadkami absolutnie wciągającej historii, rozmowy babci z wnuczką. Miriam opowiada o swoim dzieciństwie, o pobytach w obozach koncentracyjnych Auschwitz i Ravensbrück. O tym, że staruszka przeszła piekło obozów koncentracyjnych rodzina wiedziała. Nie znała jednak skrywanej od lat tożsamości, Miriam nie rozmawiała też o swojej rodzinie.
"Ja nie jestem Miriam" to powieść niepozorna lecz naprawdę warta przeczytania. Na kartach książki znajdziemy opowieść ściskającą serce, wzruszającą. Jest też coś co przeraża: Miriam opowiada o eksperymentach znanego z okrucieństwa doktora Josefa Mengele. Jego ofiarami były zarówno dzieci i dorośli osłabieni głodem i pracą i życiem w obozie koncentracyjnym.
To nie jest moje ostatnie spotkanie z literaturą Majgull Axelsson. Na przeczytanie czeka jeszcze jedna książka, a nazwisko autorki na pewno zachowam w pamięci.

http://www.empik.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz