wtorek, 22 grudnia 2015

"Kochają mnie do szaleństwa. Prawdziwa historia Jureczka"- Brygida Grysiak

Autor: Brygida Grysiak
Tytuł: Kochają mnie do szaleństwa. Prawdziwa historia Jureczka
Liczba stron: 224
Data wydania:
Forma: książka papierowa
Wydawnictwo: Wydawnictwo Znak
Źródło: egzemplarz recenzencki


"Kochają mnie do szaleństwa" to kolejna książka, której treść nie powinna podlegać ocenie. Można jedynie coś powiedzieć czy w nie ma błędów (nie ma!) oraz o odczuciach, które wywołuje.
Wzruszyłam się, a nie raz i nie dwa w moich oczach zbierały się łzy. Może i brzmi to jak wyświechtany frazes, lecz taka jest prawda. Powodów do wzruszenia było wiele: zarówno te wesołe jak i smutne.
Jureczek Halski to chłopiec o niezwykle wielkiej woli życia. Urodził się 31 grudnia 2010 roku. Już w marcu wykryto u niego nowotwór złośliwy mózgu (glejaka) i wodogłowie. Odtąd coraz więcej czasu spędzał w szpitalu, takie maleństwo brutalnie poznało co to ból.
Autorką jest Brygida Grysiak- reporterka tvn. Stworzyła opowieść, od której naprawdę trudno się oderwać. Pisana językiem prostym. Narratorem jest... główny bohater, czyli Jureczek. Z jednej strony-jest to urocze, z drugiej- nie podoba mi się trochę bo ta książka jest  O NIM, a nie JEGO autorstwa. Mam nadzieję, że rozumiecie, o co mi chodzi? Podam przykład: pisanie o swoich latach niemowlęcych i szczegółowa relacja z pobytów w szpitalu.
Niemniej- książkę bardzo polecam. Pokazuje obraz rodziny wielodzietnej, bardzo się kochającej i ceniącej wiele dobrych wartości w tym, wierzącej w Boga i praktykującej, swoje sprawy, prośby, radości i żale powierzającej temu na górze.
Przykład tej wspaniałej rodziny pokazuje- że dobro rodzi jeszcze więcej dobra, wraca do nas. Halscy nie zawahaliby się w udzieleniu pomocy, zatem w obliczu choroby Jurka inni zaoferowali im opiekę nad dziećmi czy wsparcie finansowe i duchowe.
Kto chce poznać Jerzego- niech przeczyta tę książkę: oprócz historii małego bohatera, który oszukał śmierć znajdziemy również fotografie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz